A www.parker.hu, www.waterman.hu, www.rotring.hu (továbbiakban PWR honlapok) oldalak használatával Ön elfogadja az itt felsorolt feltételeket. Kérjük, amennyiben nem ért egyet a feltételekkel, ne nyissa meg weboldalainkat!
			Szerzői jog
			A Parker & Waterman & Rotring Kft. (továbbiakban: PWR) weboldalai, az azon található minden 
			képi és szöveges tartalom, illetve azok elrendezése szerzői jogi, illetve védjegyoltalom alatt 
			állnak, azok bármilyen formában történő felhasználása a személyes használatot meghaladó 
			mértékben kizárólag PWR kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges.
			
Az PWR weboldalain megjelenő információk, adatok, feltételek kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok teljességéért, pontosságáért a PWR felelősséget nem vállal. Az oldalakon található tartalmakért, linkekért, képekért és adatokért felelősséget a PWR nem vállal. Az PWR nem tartozik felelősséggel azokért az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a weboldalak használatából, azok használatra képtelen állapotából, nem megfelelő működéséből, üzemzavarából, az adatok bárki által történő illetéktelen megváltoztatásából keletkeznek, illetve amelyek az információtovábbítási késedelemből, számítógépes vírusból, vonal- vagy rendszerhibából, vagy más hasonló okból származnak. Vásárlóink (a Fogyasztóvédelmi Törvény hatálya alá tartozók) a termék kézhezvételét követően 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatnak a vásárlástól, de a termék visszajuttatásának költsége vevőinket terhelik. A vételárat cégünk 30 napon belül visszautalja a vevő bankszámla számára. Ez nem vonatkozik a gravírozott, speciálisan az adott vevő számára beszerzett termékekre, ott sajnos nincs mód az elállásra.
		Az alábbi Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban ÁVF) érvényesek a 
		www.parker.hu, www.waterman.hu, www.rotring.hu, www.golyostoll.hu honlapokon, illetve a 
		Parker & Waterman & Rotring Kft-től telefonon történő megrendelés esetén, és ezen feltételek az 
		elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő 
		szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVII. Törvény 5.§ (1) bekezdése szerinti általános
		szerződési feltételeknek minősülnek.
		Társaságunk fenntartja a jogot az ÁVF rendelkezéseinek módosítására, ezért kérjük, minden vásárlás 
		előtt olvassa el a honlapon közölt feltételeket. Módosítás esetén a honlapon vagy telefonon leadott 
		megrendelésekre a megrendelés leadásának napján érvényben lévő ÁVF rendelkezései érvényesek.
		Megrendelés, a szerződés létrejötte
		Az Online vásárlás nincs előzetes regisztrációhoz kötve, 
		így a szolgáltatás korlátozás nélkül minden látogató számára elérhető. A vásárlás létrejöttéhez azonban
		szükséges az ön személyes adatainak megadása. A PWR honlapokon
		megtekintheti és megrendelheti aktuálisan megvásárolható termékeinket. A Kosárba illetve
		Megvásárolom gombbal beteheti a kívánt árut a Kosárba.
		A kosár arra szolgál, hogy itt gyűjtse a megrendelni kívánt termékeket és láthatja, mennyi a 
		várható összes költsége. A kosárból véglegesítheti a megrendelését a Megrendelés véglegesítése gombbal. 
		Ekkor regisztrálhat rendszerünkben, vagy regisztráció nélkül is vásárolhat.
		A rendszerünk egy automatikus e-mailt küld nekünk rendelési szándékáról. 
		Ezt az e-mailt a vásárló is megkapja, nyugtázva a rendelését, illetve annak érdekében, hogy még 
		egyszer ellenőrizhesse azokat az adatokat, amelyeket mi is megkaptunk.
		Amennyiben a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 3 munkanapon 
		belül nem érkezik meg a vásárlóhoz, a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.
		A PWR honlapokon történt elektronikus megrendelés feladásával még nem keletkezik szerződés a vásárló, 
		illetve a Parker & Waterman & Rotring Kft között. Minden vásárlót további elektronikus levélben 
		megkeresünk, vagy telefonon visszahívunk a megrendelést követően. A pontos adatok felvétele 
		azért szükségszerű és elkerülhetetlen, mert ezek alapján tudjuk azonosítani megrendelésüket, 
		megállapítani kedvezményeik mértékét, és természetesen csak pontos címük ismeretében tudjuk a 
		termékeket futárszolgálatunkkal házhoz szállítani. A megrendelés szóbeli, telefonos, vagy 
		elektronikus személyes visszaigazolást követő megerősítéssel minősül csak valós vásárlásnak.
		
		Érdeklődni a 06 (88) 326 045-es telefonszámon lehet, ahol 9-16 óra között a rendelésekkel 
		kapcsolatos kérdésekre az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolnak. A szerződés telefonos megrendelés
		esetén a megrendeléskor, internetes megrendelés esetén a megrendelés visszaigazolásakor jön létre, 
		a teljesítés időpontja pedig telefonos megrendelés vagy online vásárlás esetén a termék vásárló 
		által történő átvétele.
		A termékeinkre vonatkozó szerződés megkötésének nyelve kizárólag a magyar nyelv.
		A fentiek alapján létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződéseket iktatjuk,
		a szerződések utóbb hozzáférhetőek.
		Internetes oldalainkon a rendelés feladásakor lehetőséget biztosítunk a személyes adatok 
		módosítására.
		Árak
		A honlapon megadott eladási árak forintban szerepelnek, és tartalmazzák a 27% általános forgalmi 
		adót. A honlapunkon és telefonon megrendelt termékek házhoz szállításának díja minden esetben az 
		egyes termékekre vonatkozó és a vásárló által igénybe vehető szállítás típusától függ, mely tételt az 
		eladási ár nem tartalmazza. Ennek pontos összegéről a megrendeléskor, illetve a telefonos 
		visszahíváskor vagy elektronikus levélben adunk tájékozatást.
		A mindenkkori szállítási díjakat, a megrendelés súlyától és értékétől függően állapítjuk meg.
		A pontos szállítási költségről a megrendelés visszaigazolásakor kap tájékoztatást a vásárló.
		A webáruházunkban kínált termékek műszaki és más paramétereinek, adatainak, árainak stb. helyessége 
		érdekében mindenesetben a legnagyobb gondossággal járunk el, de ezekért felelősséget nem vállalunk. 
		Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár került a webáruházba, különös tekintettel a 
		nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen 
		eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árra, akkor nem vagyunk 
		kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást, 
		vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
		
		A webáruházban megjelenő termékekről közölt fotók, valamint műszaki leírások esetenként pontatlanok 
		lehetnek, hivatalos adatokat az adott termék gyártójának weboldalán talál.
		
		Kiszállítás
		A termék házhoz szállítása esetén a szállítási díjról a vásárló minden esetben a szerződés megkötését megelőzően kap tájékoztatást.
		A megrendelt termékeket - amennyiben azok raktáron vannak - a szerződéskötés időpontjától számított 7 napon belül kiszállítjuk. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy egyes termékekből hiány keletkezik, ilyen esetekben a szállítási határidő hosszabb lehet. Erről a szerződéskötéskor tájékoztatjuk a vásárlót. A leszállított termékért az eladási árat és a szállítási díjat előre átutalással vagy személyesen a futárnál kell megfizetni. A vásárló részére elkészített - tipikusan, de nem kizárólag - gravírozott vagy egyéb módon megszemélyesített termék árát kizárólag előre utalással lehet kiegyenlíteni.
		A küldemény átvételekor a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze a csomag sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át! A számlát és a termékhez kapcsolódó használati útmutatót, esetleg jótállási jegyet, egyéb információs anyagot a csomagban mellékeljük.
		
		Magyarországi címekre
		A termékeket a Magyar Posta Business Pack szolgáltatása szállítja ki a vásárlóink által megadott címre. Kérjük, rendelésénél adjon telefonos elérhetőséget, hogy a szállító adott esetben felvehesse Önnel a kapcsolatot, a szállítás pontos lebonyolítása érdekében! A Business Pack szolgáltatás a feladást követően a következő munkanapi szállítást garantálja, ennek ára előre átutalásos fizetés esetén 2100.- Ft, utánvételes fizetés esetén +500.- Ft. 50.000.- Ft-nál magasabb értékű termék szállítása esetén a Posta magasabb díjat számol. Visszaigazoláskor mindig a pontos árat közöljük.
		Szlovákiai címekre
		Azok a vevőink, akik közösségi adószámmal rendelkeznek, az 1992. évi LXXIV törvény 29/A. § és
		a 77/388/EU alapján nettó összegben fizethetik számlájukat.
		Az adó megfizetésére és elszámolására Szlovákiában kötelesek.
		Az utánvétel nem választható.
		Átutalásos fizetésnél e-mailban megírjuk a pontos utalandó összeget és annak beérkezése után
		(kb: 2 munkanap) 3 munkanapon belül megkapja a csomagot.
		Értéktől és mennyiségtől függetlenül minden esetben a GLS szállítja, melynek pontos díja a megrendelés visszaigazolásakor kerül megállapításra.
		Kérjük, rendelésénél adjon telefonos elérhetőséget, hogy a szállító adott esetben felvehesse Önnel a kapcsolatot, a szállítás pontos lebonyolítása érdekében!
		A GLS munkanapokon 7-20 óra között ügyfélszolgálatot tart fenn, hol érdeklődhetnek csomagjaikkal kapcsolatban
		(+36 1 371 21 60 vagy +421 45 52 42 519), illetve a https://www.gls-hungary.com/kereses.html vagy a https://www.gls-slovakia.sk honlapon bármikor.
		Más európai címekre:
		+1 munkanap.
		Azok az Európai Uniós vevőink akik közösségi adószámmal rendelkeznek, az 1992. évi LXXIV törvény 29/A. § és a 77/388/EU alapján nettó összegben fizethetik számlájukat.
		Az adó megfizetésére saját országukban kötelesek, illetve azt ott számolhatják el.
		Továbbiakról érdeklődjön a parker@parker.hu email címen!
		
		Elállási jog
		A honlapon illetve telefonon keresztül történt vásárlás esetén a vásárló az áru átvételét követő 
		14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Boltjainkban történő átvétel esetén nincs 
		lehetőség elállásra.
		A vásárló részére elkészített - tipikusan, de nem kizárólag - gravírozott vagy egyéb módon 
		megszemélyesített termék esetében elállásra nincs lehetőség. Amennyiben nem biztos a termék 
		megfelelőségében, ügyfélszolgálatunkon azt kipróbálhatja, illetve  a megszemélyesítést ne rendelje 
		meg.
		A vásárolt áru mellé a vásárló minden esetben kap a 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet 3.§-ában 
		megjelöltek szerinti írásos tájékoztatót. Amennyiben nem kapja meg, a vevő haladéktalanul 
		köteles azt társaságunk ügyfélszolgálatának telefonon vagy e-mail-ben jelezni, hogy részére azt 
		megküldhessük. Amennyiben társaságunk ennek ellenére ezt nem pótolja, úgy az elállási jog az áru 
		átvételének napjától számított 3 hónapon belül gyakorolható. Ha a tájékoztatásra három hónapon 
		belül mégis sor kerül, az elállásra nyitva álló határidő attól a naptól kezdődik, amikor a 
		tájékoztatót a vásárló ténylegesen kézhez kapta.
		Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló 
		a határidő lejárta előtt elküldi.
		Elállás esetén a kifizetett vételár az elállási nyilatkozat eladó általi kézhezvételét követő 
		30 napon belül visszatérítésre kerül. A vételáron felüli költségeket (szállítási díj), és az 
		elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a
		vásárló köteles viselni.
		Az elállási jog gyakorlása csak eredeti állapotának megfelelő, sértetlen (kiegészítőkkel, 
		használati utasítással ellátott áru az eredeti csomagolásban visszaküldve), ellenkező esetben 
		jogunkban áll az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárunk megtérítését követelni. 
		Kérjük, hogy amennyiben a termék nem nyerte el tetszését és vissza kívánja küldeni, a termék 
		tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéken felül ne használja a terméket, 
		ugyanis a használatból eredő értékcsökkenést szükséges megtéríteni részünkre.
		Amennyiben a kiszállított termék nem nyeri el a vásárló tetszését, a kiszállítást követő 
		14 napon belül visszaküldheti a számlával együtt címünkre: 8200 Veszprém, Rákóczi u. 1. Kérjük, 
		az árut ne utánvéttel adja fel, mert az ilyen módon visszaküldött csomagokat nem áll módunkban 
		átvenni. Az áru ellenértékét banki átutalással vagy postai úton utaljuk vissza.  A termékek 
		esetleges cseréjét, alkatrészek pótlását postai úton illetve futárszolgálattal bonyolítjuk. 
		Kérjük, ilyen igénye esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a már fentebb említett elérhetőségeken.
		
		Szavatosság és jótállás
		Termékeinkre a jogszabályokban meghatározott 1 év szavatosságot, illetve jótállást vállalunk.
		Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy termékeink megvásárlása a hatályos jogi szabályozás 
		értelmében fogyasztói szerződésnek minősül. A hatályos jogszabályok alapján vásárlóinkat a 
		következő jogok illetik meg.
		A szavatossági és jótállási jogról
		A szavatossági jog alapján a szavatosság kötelezettje (Kötelezett) felelősséget vállal azért, 
		hogy teljesítéskor hibátlan terméket ad át a vevőnek, tehát a terméknek nincs olyan hibája, amely 
		csak később fog kiderülni. Hibáról beszélünk abban az esetben, ha a termék mennyiségi vagy 
		minőségi szempontból hibás.
		A hiba okának a a termék használatakor kell fennállnia, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy
 
			- már teljesítéskor megvolt a hiba oka
			- teljesítéskor nem lehetett észlelni
			- vétlen a hiba bekövetkezésében
		Vélelmezett, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés 
		időpontjában megvolt, kivéve, ha ez az áru természetével vagy a hiba jellegével 
		összeegyeztethetetlen.
		A kötelezett mentesül a szavatosság alapján fennálló kötelezettségei alól, ha a hibát a vásárló a 
		szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ha a hibát a vásárlónak a szerződéskötés időpontjában 
		ismernie kellett.
		A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles 
		kifogását a kötelezettel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást
		kellő időben közöltnek kell tekinteni. A vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves 
		elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét, azonban használt termékeknél, az 
		elévülési idő egy év (elévülési határidő), kivéve leértékelt, akciós termékek. Az elévülési 
		határidő a teljesítéskor kezdődik.
		Abban az esetben, ha a jogosult igényét azért nem tudja érvényesíteni a bíróság előtt keresettel 
		az elévülési időn belül, mert a hiba - bár az oka már megvolt a teljesítéskor - csak később 
		jelentkezett, vagy menthető okból nem volt abban a helyzetben, hogy igényét érvényesítse 
		(pl. betegség), a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától 
		számított három év (jogvesztő határidő).
		A szavatossági jog alapján a vásárló javításra, cserére jogosult. A szavatossági igények közül a 
		vásárló választhat.
		Az árleszállítást vagy az elállást akkor választhatja a jogosult:
		- ha sem kijavítást, sem kicserélést nem kérhet (ennek teljesítése lehetetlen, vagy a kötelezett részére a másik választható szavatossági igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel jár), vagy
		- ha a kijavítás vagy kicserélés szavatossági jogként ugyan érvényesíthető lenne
		- de ezt a kötelezett nem vállalta,
		- a kötelezett vállalja ugyan, de nem végzi el, vagy
		- a kötelezett vállalja, de nem tudja - a dolog tulajdonságaira és rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni.
		A jótállás (más néven garancia) azt jelenti, hogy a kötelezett „garantálja”, hogy a szolgáltatott 
		dolog bizonyos időtartamon belül kifogástalanul fog működni. Ez alatt az időtartam alatt a 
		kötelezett a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés 
		után keletkezett (például azért, mert a vásárló nem rendeltetésszerűen használta a szolgáltatott 
		dolgot).
		Azon termékek esetében, amelyeknél az eladónak jótállási kötelezettsége van, minden esetben a 
		termékekhez mellékelt jótállási nyilatkozat tartalmazza a jótállás kötelezettjének nevét és címét, 
		a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát, és a belőle eredő jogok érvényesítésének 
		módját; illetve utalást arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből eredő jogait nem érinti.
		Szavatossági és jótállási igények intézése
		A nálunk vásárolt termékeket minden esetben használati útmutatóval, jótállás esetén jótállási 
		jeggyel látjuk el.
		Amennyiben termékeinkkel kapcsolatban szavatossági vagy jótállási jogát kívánja érvényesíteni, 
		akkor azt a vételár megfizetését igazoló bizonylat (vagy annak másolata) bemutatásával tudja
		megtenni.
		A vásárló panaszaival az ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat a tenzi@parker.hu e-mail címen, a 
		+36-70/339-5002 telefonszámon vagy a 8200 Veszprém, Major u. 16. címen.
		Amennyiben a vásárló igényének teljesíthetőségéről a kötelezett annak bejelentésekor nem tud 
		nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.
		Felhívjuk figyelmét, hogy az általunk forgalmazott termékek központi szervize külföldön  (EU) 
		található, így a termékek javítása több hónapot is igénybe vehet. Társaságunk a javításra szoruló 
		termékeket egy héten belül továbbítja, de a szerviz működésére ráhatásunk nincs. Nekünk, mint a 
		kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon 
		belül elvégezzük. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell 
		tüntetni a vásárló nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének 
		idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
		Ügyfélszolgálat
		H-8200 Veszprém, Major u. 16.
		Mobil: +36 (70) 339 5002